duminică, 5 octombrie 2014

Cinci minute de vorbă cu Dinu Săraru

Invitatul de onoare al festivalului naţional de literatură Aghata Grigorescu Bacovia, ediţia a opta, a fost marele prozator Dinu Săraru. Amintirile evocate de domnia sa au făcut deliciul numeroasei asistenţe, întregul eveniment fiind, de altfel, transmis în direct de postul local de televiziune. Maestrul are un fel savuros de a povesti, cu fine volute, agrementat de umor. Printre altele, a povestit cum l-a cunoscut pe Sadoveanu, despre cum nu i s-a difuzat la TVR piesa de teatru "Întoarcerea tatălui risipitor" care era programată cu mult timp înainte, pentru că în ziua respectivă se întorcea Ceauşescu dintr-o vizită oficială din Yugoslavia.

După festivitatea de premiere, am avut deosebita plăcere să vorbesc cu domnia sa. Ştiind că sunt din Buzău, m-a întrebat dacă mai există parcul Crâng. În timpul discursului său, referindu-se la faptul că bugetul nu e deloc generos în privinţa culturii române, spusese că unul dintre motive îl reprezintă furtul ca din Codrii Vlăsiei. Mi-am amintit de acest lucru şi i-am spus că nici aceşti codri nu prea mai există, parcul Crâng fiind doar un crâmpei. A zâmbit, spunându-mi că trebuie să ne păstrăm optimismul ca naţie.

Una peste alta, a fost o întâlnire pe care nu o voi uita prea curând, sper că niciodată...Mai jos este momentul de rămas bun.

Dinu Săraru


Foto: Lucian Mănăilescu


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu